کد خبر: ۸۳۸۵۷۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۶

جدول| قیمت ۱۷ خودروی مونتاژی اعلام شد/ گرانفروشی ۱۰۰ تا ۸۰۰ میلیونی

قیمت نهایی ۱۷ خودروی مونتاژی با احتساب سود ۱۷ درصد اعلام شد. در حالی قیمت ۱۷ مدل خودروی مونتاژی با مصوبه شورای رقابت اعلام شد که این شرکت‌ها از سال گذشته قیمت‌های کارخانه را به ارقام بالاتری افزایش داده و فروختند که به نظر باید قیمت‌ها را برگردانند.
جدول| قیمت ۱۷ خودروی مونتاژی اعلام شد/ گرانفروشی ۱۰۰ تا ۸۰۰ میلیونی
آفتاب‌‌نیوز :

روز گذشته شورای رقابت اعلام کرد قیمت‌های پیشنهادی سازمان حمایت برای خودرو‌های مونتاژی که طبق دستورالعمل شورای رقابت تعیین شده است در جلسه این شورا تصویب شد.

بر این اساس، قیمت ۱۷ خودروی مونتاژی با سود ۱۷ درصد مشخص شده که بدین شرح است:

ایسنا نوشت: قیمت‌های محاسباتی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان بر اساس آخرین صورت مالی شرکت‌ها مربوط به سال ۱۴۰۰ بوده و تعدیلات لازم همچون تغییر نرخ دستمزد و ... برای سال ۱۴۰۱ تا تاریخ مصوبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ شورای رقابت و بر اساس مستندات ارائه شده توسط شرکت‌های خودروساز بوده است.همچنین قیمت خودرو‌های مشابه یا رقیب در واقع همان قیمت کارخانه آن خودرو در کشور مبدأ است.

گفتنی است؛ متوسط نرخ دلار در سه ماه فروردین امسال و اسفند و بهمن ۱۴۰۱ معادل ۴۲ هزار و ۴۶۷ تومان بوده است.

همچنین دلیل اینکه همه خودرو‌های مونتاژی در این لیست قرار ندارد این است که همه شرکت‌ها مدارک خود را برای بررسی به سازمان حمایت ارائه نکرده‌اند، بنابراین پس از آنکه این فرایند انجام شد قیمت سایر خودرو‌ها اعلام می‌شود.

گرانفروشی ۱۰۰ تا ۸۰۰ میلیونی/ قیمت‌ها به عقب بر می‌گردد؟

خبرگزاری تسنیم نوشت: شورای رقابت در جلسه روز گذشته خود در نهایت دستور العمل تعیین قیمت خودرو‌های مونتاژی را به تصویب رساند که براساس آن قیمت ۱۷ مدل از خودرو‌های مونتاژی منتشر شده است امادر این میان بیان چند نکته ضروری است.

۱. شورای رقابت از ۱۱ بهمن ماه سال گذشته به موضوع قیمت گذاری خودرو‌های مونتاژی ورود پیدا کرد و از آن تاریخ شرکت‌های خودروساز نباید نسبت به افزایش قیمت محصولات خود اقدام می‌کردند و باید منتظر دستورالعمل جدید شورای رقابت می‌ماندند.

برهمین اساس آن دسته از شرکت‌هایی که از بهمن ماه سال گذشته نسبت به تغییرات قیمتی محصولات خود اقدام کرده‌اند تخلف کرده و باید واحد‌های نظارتی به این حوزه ورود کنند و قیمت‌ها را برگردانند. 

بر اساس بررسی‌هایی که تسنیم انجام داده، قیمت‌های جدید ۱۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان پایین‌تر از قیمت‌های فعلی کارخانه این خودروسازان است.

۲. البته شورای رقابت تاکید کرده است که قیمت‌های مذکور در کارگروه خودروی این شورا بررسی و بر اساس صورت‌های مالی ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ خودروسازان است. بیان این نکته ضروری است که قیمت‌های فعلی باید مجددا توسط شرکت‌های خودروسازی اصلاح شده و کاهش هزینه‌ها و قیمت‌ها باید در دستور کار شرکت‌ها قرار گیرد چرا که هنوز با قیمت‌های واقعی این محصولات فاصله داریم.

جدول| قیمت ۱۷ خودروی مونتاژی اعلام شد

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
0
3
حالا میدن با این قیمتها؟ یا باز هم صوری اند و باید ضربدر 2-3 بشن تو بازار!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
0
1
ردیف اولی چنده ؟لااقل یه بار نگاه میکردید .
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
0
3
اگر بتونین اجرا کنین خوبه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین